Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor

mun.Dej, str. 1 Mai, nr. 2, jud. Cluj

Cod postal 405200

Telefon: 0264-211790 int.161 Sef serviciu;
int. 162 Evidenta persoanelor; int. 141 Starea civila

E-mail: dej_spclep@cj.e-adm.ro

Programare online

Evidenta persoanelor

Programare online

Casatorii

Evidenta Persoanelor

Program

Primiri si eliberari acte

Luni 8:15-12:00 13:00-16:00

Marti 8:15-12:00 13:00-16:00

Miercuri 8:15-12:00 13:00-18:00

Joi 8:15-12:00 13:00-16:00

Vineri 8:15-13:30

Stare civila

Program

Primiri si eliberari acte

Luni8:15-12:00 13:00-16:00

Marti8:15-12:00 13:00-16:00

Miercuri8:15-12:00 13:00-18:00

Joi8:15-12:00 13:00-16:00

Vineri8:15-13:30

Căsătoria între un cetățean român și unul străin

Înainte de întocmirea dosarului de căsătorie vă recomandăm să citiţi rubrica GHIDUL CĂSĂTORIEI.


- Declaraţia de căsătorie se face personal de către viitorii soţi, în scris, în faţa ofiţerului de stare civilă; se obţine de la ghişeu sau se descarcă aici ; se semnează în momentul depunerii  
- Dovada achitării taxei speciale  (569 lei)- în cazul încheierii căsătoriei în zile nelucrătoare - se poate achita la casieria  Primăriei mun. Dej, sau pe platforma ghişeul.ro

- În cazul cetăţenilor străini care nu cunosc limba română, la data depunerii declaraţiei de căsătorie precum şi la încheierea căsătoriei este obligatorie prezenţa unui interpret autorizat.


Cetăţeanul român va prezenta actele menţionate la  « Căsătoria între cetăţeni români »

În toate cazurile în care intenţionaţi să încheiaţi căsătoria cu un cetăţean străin vă recomandăm să solicitaţi informaţii, personal la sediul nostru, la ghișeul 5

ACTE  NECESARE CETĂŢEAN STRĂIN:

1. Certificat medical prenupţial eliberat de un medic din România, care să poarte menţiunea «Se poate căsători»; 
2.  Paşaport (original) -  în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României;– sau act de identitate, original  (în cazul cetăţenilor din statele membre ale U.E.)*;
     * Actul de identitate al cetăţeanului străin şi viza acordată acestuia în vederea şederii pe teritoriul României trebuie să fie valabile atât la data depunerii dosarului de căsătorie cât şi la data oficierii căsătoriei.

3. Certificat de naştere/extras multilingv* de naştere ( conform Convenţiei de la Viena din 8 septembrie 1976)original  şi după caz: apostilat cu Apostila Convenţiei de la Haga sau supralegalizat în funcţie de statul emitent; Certificatul de naştere va fi tradus şi legalizat la un birou notarial de pe teritoriul României:
      * Extrasul multilingv de naştere nu trebuie tradus sau legalizat.

4. Dovada eliberată / autentificată de misiunile diplomatice / oficiile consulare acreditate în România din care să rezulte că cetăţeanul străin îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţională şi nu există impedimente pentru încheierea căsătoriei în România.
        Pentru :
- cetăţenii statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţă juridică în materie civilă ori de dreptul familiei vor prezenta documente eliberate de autorităţile competente ale statului de cetăţenie, datate recent - maximum 3 luni de la emitere

- Se va ataşa şi traducerea în limba română, legalizată la un notar din România a dovezii / certificatului menţionat anterior; 

5. Un document care să ateste domiciliul din străinătate al cetăţeanului sau declaraţie pe propria răspundere dată la un birou notarial din România privind domiciliul din ţara de origine;


6. Declaraţie pe propria răspundere, autentificată de un notar public privind domiciliul complet din ţara de provenienţă, dacă este cunoscător al limbii române scris/citit, starea civilă înaintea căsătoriei, îndeplinirea condiţiilor de fond cerute de legea sa naţională pentru încheierea unei căsătorii în România, şi regimul matrimonial ales; 

    - După caz, dovada desfacerii căsătoriilor anterioare prin sentinţe de divorţ sau certificate de deces însoţite de certificatele de căsătorie, apostilate sau supralegalizate în funcţie de ţară ( vezi afişul cu privire la Apostila Convenţiei de la Haga), traduse şi legalizate de un birou notarial de pe teritoriul României;

  • Orice informaţii despre o viitoare căsătorie mixtă se pot obţine exclusiv la ghişeul 5 din cadrul Compartimentului de Stare Civilă

 

PĂSTRAŢI CU GRIJĂ CERTIFICATUL DE CĂSĂTORIE PRIMIT ŞI VERIFICAŢI CORECTITUDINEA DATELOR ÎNSCRISE ÎN ACESTA!

< Inapoi